Regulamin sklepu internetowego Kawka Szyje

Data publikacji: 19/01/2023

Sprzedaż produktów zamieszczonych na stronie realizuje Anna Kawka, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „Kawka Szyje Anna Kawka”, ul. Braci Okuniów 9, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 5291844750, REGON:524170682, adres poczty elektronicznej kawkaszyje@gmail.com, tel. 603485463

§1
Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
• Sprzedawca – Anna Kawka, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „Kawka Szyje Anna Kawka”, ul. Braci Okuniów 9, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 5291844750, REGON: 524170682
• Kupujący – pełnoletnia osoba fizyczna lub osoba prawna, która zamówi produkt za pomocą Sklepu
• Sklep – sklep internetowy pod adresem www.kawkaszyje.pl
• Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
• Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://kawkaszyje.pl/regulamin-2

§2
Postanowienia wprowadzające

Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną.
Za pośrednictwem Sklepu Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach sklepu.

Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze sklepu, prawa i obowiązki Kupującego oraz Sprzedawcy. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Kupującym a Sprzedawcą.

Do korzystania ze Sklepu i/lub dokonania zakupu w Sklepie wystarczy posiadać: standardowy system operacyjny, dostęp do Internetu, standardową przeglądarkę internetową, aktywny adres e-mail.

Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są w polskiej walucie i są cenami brutto zawierającymi podatek VAT. Wartość podatku jest wyliczana w [podsumowaniu zamówienia w koszyku. Ceny produktów wpisane na Stronie nie zawierają kosztu dostawy. Koszt dostawy jest określany po wybraniu produktu i umieszczeniu go w koszyku (na dole strony). Koszty wysyłki również zawierają podatek VAT.

Czas realizacji zamówienia jest każdorazowo podany na Stronie danego produktu. Termin realizacji podany na Stronie jest czasem maksymalnym co oznacza, że zamówienie może zostać zrealizowane wcześniej. O terminie realizacji Sprzedawca poinformuje Kupującego w wiadomości e-mail.

§3
Usługi świadczone drogą elektroniczną

Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.

Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności założenia konta w Sklepie.

Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego również usługę drogą elektroniczną, polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. Na koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.

Założenie konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu, formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego, między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta w Sklepie.

Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.

Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu

W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.

Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.

Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail kawkaszyje@gmail.com. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.

§4
Składanie zamówienia

Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient bądź jako gość. Zarejestrowanym Klientem jest osoba, która założyła konto w Sklepie.

Kupujący może założyć konto z poziomu strony „Moje konto” (lewy górny róg na stronie głównej Sklepu), bądź przy składaniu zamówienia.

W celu złożenia zamówienia Kupujący zobowiązany jest do zastosowania poniższych kroków:
1) Wybrać produkt lub produkty będący przedmiotem zamówienia (niektóre z nich będą wymagały wybrania odpowiednich opcji rozmiaru i długości), a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”
2) Przejść do strony „Koszyk” (przycisk koszyka znajduje się w menu głównym i jest przedstawiony za pomocą ikony)
3) Wybrać formę dostawy zamówienia
4) Kliknąć przycisk „Przejdź do płatności”
5) Wpisać swoje dane niezbędne do realizacji zamówienia
6) Wybrać sposób płatności
6) Zaznaczyć akceptację i zapoznanie się z Regulaminem Sklepu po wcześniejszym zapoznaniu się z jego treścią. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia
7) Kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”
8) Po kliknięciu w przycisk Kupujący zostanie przeniesiony na stronę z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Z chwilą złożenia zamówienia (kliknięcia w przycisk “Kupuję i płacę”) między Kupującym a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem.

Kupujący nie może dokonywać zakupu anonimowo bądź pod pseudonimem. Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności.

Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów standardowych, uwidocznionych na stronie. Jeżeli Kupujący chce dokonać zakupu produktu niestandardowego, przygotowywanego na indywidualne zamówienie, proszony jest o kontakt bezpośredni ze Sprzedawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na Stronie (w menu głównym podstrona „Kontakt”) lub pod adresem e-mail Sprzedającego kawkaszyje@gmail.com. Zasady realizacji zamówienia oraz jego koszty zostaną ustalone z Kupującym indywidualnie poprzez wymianę wiadomości e-mail.

§5
Formy dostawy i metody płatności

Kupujący ma do wyboru następujące formy dostawy zamówienia:
1) dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej – 18 zł (na terenie Polski)
2) dostawa do wybranego paczkomatu InPost – 15,99 zł (na terenie Polski)
3) wysyłka zagraniczna: dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej – cennik zależny od kraju dostawy:

Niemcy, Litwa, Łotwa, Ukraina, Węgry – 66 zł, Czechy i Słowacja – 38 zł, reszta Europy – 76 zł
Azja, Stany Zjednoczone i Kanada – 92 zł, Afryka – 92 zł, Ameryka Południowa, Ameryka Środkowa i Azja – 89 zł
Australia, Nowa Zelandia, Oceania – 116 zł

4) wysyłka zagraniczna: dostawa za pośrednictwem kuriera międzynarodowego – cennik zależny od kraju dostawy:

Litwa, Łotwa, Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Węgry – 63 zł

Austria, Belgia, Dania, Estonia, Holandia, Luksemburg – 85 zł

Bułgaria, Chorwacja, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Monako, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Szwecja, Watykan, Włochy, Wyspy Owcze, Grenlandia, Wielka Brytania (Zjednoczone Królestwo) – 105 zł

Kanada, Stany Zjednoczone – 150 zł

Andora, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Islandia, Lichtenstein, Macedonia Północna, Norwegia, Serbia, Mołdawia, Szwajcaria, Turcja, Finlandia – 218 zł

Orientacyjny czas dostawy na terenie Polski 1-2 dni robocze od chwili przekazania zamówienia kurierowi

Orientacyjny czas dostawy poza teren Polski wynosi około 7 dni roboczych i może różnić się w zależności od kraju dostawy i przewoźnika.

4) odbiór osobisty możliwy po wcześniejszym umówieniu terminu odbioru ze Sprzedawcą drogą mailową.

Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi w Sklepie. Odbiór osobisty nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dostawy dla Kupującego.

Dostępne formy płatności to:
1) Przelew tradycyjny
2) płatność przez konto PayPal
3) szybki przelew za pośrednictwem portalu PayU
4) Płatność kartą z PayU
5) płatność Blik

§6
Realizacja zamówienia

Po złożeniu zamówienia przez Kupującego zgodnie z procedurą opisaną w §4 Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia 

Kupujący jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za kupione produkty w ciągu 3 dni od chwili zawarcia umowy jeśli wybrał formę płatności przelewem tradycyjnym.

Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia. Sprzedawca przechodzi do realizacji zamówienia dopiero po wpłynięciu środków na konto, nigdy nie wcześniej.

Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Kupującego. Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej kiedy zamówienie zostanie zrealizowane.

Czas realizacji zamówienia nie jest możliwy do jednoznacznego określenia, bo zależy od wielu czynników. Kupujący ma możliwość dowiedzenia się przed zakupem o orientacyjnym czasie realizacji zamówienia kontaktując się ze Sprzedającym drogą mailową na adres kawkaszyje@gmail.com. Czas realizacji liczony jest od dnia wpłynięcia kwoty za zamówienie na konto bankowe Sprzedającego.

Jeśli w opcjach dostawy Klient zaznaczył „odbiór osobisty” Sprzedawca po zrealizowaniu zamówienia skontaktuje się z Kupującym na podany przez Kupującego w zamówieniu adres poczty elektronicznej, w celu umówienia się na odbiór przesyłki.

Wysyłka zamówienia do Kupującego realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego spośród opcji opisanych w §5 Regulaminu.

Czas dostawy zamówienia do Kupującego zależy od wybranej przez Kupującego metody wysyłki oraz liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia przez Sprzedawcę.
Kurier (teren Polski) 2-3 dni roboczych
Kurier InPost 2 dni robocze
Kurier międzynarodowy w zależności od regionu 2-3 dni dla Europy, 1-2 tygodnie dla reszty świata
Poczta Polska zagraniczna: 7-10 dni dla Europy, 2-4 tygodnie Azja, Ameryka Pn., Ameryka Pd. i Środkowa, 6-8 tygodni Australia i Oceania

§7
Odstąpienie Konsumenta od umowy

Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (zgodnie z art. 38 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta).

Zgodnie z powyższym wszystkie  modyfikacje produktu podstawowego wprowadzane na życzenie Kupującego, takie jak zmiana standardowej kolorystyki haftu, zmiana umiejscowienia lub kształtu haftu, modyfikacje w obrębie konstrukcji odzieży (zmiana rękawa, spódnicy, długość niestandardowa) nie podlegają zwrotowi.

Aby odstąpić od umowy należy w terminie 14 dni, od chwili otrzymania przesyłki z zamówieniem, wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy na adres mailowy Sprzedającego kawkaszyje@gmail.com.

Nie jest wymagany żaden formularz odstąpienia od umowy.

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktów.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktów będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

§8
Wymiana produktu

Wymiana produktu na inny jest możliwa tylko wtedy gdy Sprzedawca fizycznie posiada dany produkt na magazynie. W przypadku szycia na zamówienie Sprzedawca może odmówić wymiany towaru na inny. Jeśli Klient chce wymienić produkt na inny powinien skontaktować się ze Sprzedawcą wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej kawkaszyje@gmail.com w celu ustalenia czy Sprzedawca posiada dany produkt na magazynie.

Wymiana towaru jest rozumiana jako zawarcie ponownej umowy kupna-sprzedaży. Jeśli Klient chce wymienić zakupiony produkt na inny powinien najpierw dokonać zwrotu produktu na podany przez Sprzedawcę adres, a następnie dokonać ponownego zakupu produktu.

 

§9
Odpowiedzialność za wady

Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli produkt ma wadę (rękojmia za wady).

Zakres i zasady odpowiedzialności (rękojmi) za wady regulują postanowienia art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego. Na zasadach określonych w tych przepisach Kupujący może między innymi żądać usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy.

Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę produktu powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.

Za wadę uważa się widoczne uszkodzenia tkaniny, zepsuty suwak, wybrakowane elementy odzieży, ubrudzoną tkaninę i tym podobne.

W celu złożenia reklamacji Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą pocztą elektroniczną na adres kawkaszyje@gmail.com.

Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą środka komunikacji którego użył Kupujący przy składaniu reklamacji.

Jeśli reklamacja zostanie uznana Sprzedawca zwraca Kupującemu koszty zamówienia i przesyłki.

§10
Dane osobowe i pliki cookies

Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykorzystywaniem plików cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://kawkaszyje.pl/polityka-prywatnosci/.

§11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość między innymi:
1) Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
2) Skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów
3) Zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.

Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży bądź umowy o świadczenie usług.

§12
Postanowienia końcowe

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów na Stronie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed wprowadzeniem zmian na Stronie.

Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Kupującego.

Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta z wyprzedzeniem co najmniej na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.

Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie .pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.

[/col] [/row]

[cmplz-terms-conditions type=”terms-conditions”]